Güncel Haberler

Bu araçta ne asker var ne şoför! 3’ü bir arada

Yaratılış Tarihi: 12 Temmuz 2025 12:15

Türk mühendisleri tarafından geliştirilen yeni nesil Türkiye pilotu olmayan araç ilk kez IDEF 2025’te tanıtılacak. Bu araç, bir tank olarak, robot, otonom, bir drone olarak, yönlendirilmiş görev olarak dayanıklı.

Türk savunma sektöründe geliştirilen en ucuz otonom pilot olan modüler, ekonomik olmayan otonom karasal araç ilk kez sergilenecek.

İstanbul Sergi Merkezi’nde 22-27 Temmuz Anadolu Ajansı (AA), dosyanın sekizinci haberlerine odaklanan ulusal ve ulusal Türk Savunma ürünlerinde 17. Uluslararası Savunma Sektörü Fuarı’nda (IDEF 2025) yapılacak, yeni nesil özerk kreşli araçların çalışmaları tartışılacak.

Türk savunma endüstrisine katkıda bulunan 3 teknolojik şirketin işbirliği ile pilotsuz yeni nesil otonom karasal araçlar geliştirildi.

Çift kullanıma sahip yeni nesil 8×8 aracı, düşük bir zorlu faaliyet platformu temelinde tasarlanmıştır. Tamamen yerli mühendislik enerjisi ile tasarlanmış araç; Çok işlevli, sessiz ve modüler yapısı ile öne çıkıyor.

Araç geliştirme sürecinde, RAS teknolojisi projenin liderliğini üstlendi. Platformun özerk hareketliliği ve platform yazılım mimarisi Ras Technology tarafından geliştirilmiştir. Elektrik çekiş sistemi, güç transfer bileşenleri ve motor kontrol altyapısı Wat Motorom ve Orijinal tarafından üretildi. Platform gövdesinin yapısı, etkinlik faaliyetleri ve tüm yararlı yük eklemeleri Digitest tarafından tasarlanmış ve uygulanmıştır.

Simülasyon altyapısı araç geliştirme sürecinde yaygın olarak kullanılmıştır. Bu şekilde, özerklik ve kontrol sistemlerinin algoritmaları, gerçek ekipmanla eşzamanlı simülasyon ortamlarında düzinelerce faaliyet faaliyetlerinde test edilmiştir ve kısa sürede alan için hazırlanmıştır. Benzer şekilde, sensör ve kullanışlı yükleme eklemeleri, standart arayüzün yapısı sayesinde günler içinde saatler içinde tamamlanabilir. Bu esneklik, aracı farklı faaliyet faaliyetlerine uyarlanabilen çoklu rol platformu haline getirir. Amfibi yapısı sayesinde araç karasal geçiş operasyonlarında ve suda çalışabilir. 8×8 çekiş kapasitesi, eğimli ve zorlu arazilerde maksimum hareketlilik sağlar.

Bu araçta ne asker ne de sürücü 3 var

Platform gücü

Platform çekiş sistemi, WAT motoru tarafından geliştirilen yüksek verimli elektrik mimarisini kullanır. Bu sistem sayesinde, araç sessizce ve düşük termal görme ile çalışır, düşük bakım ihtiyaçları sunar.

RAS teknolojisi tarafından geliştirilen otonom sürüş algoritmaları, gerçek çevre tespitinde, yolun planlanmasında ve engellerin ilerlemesinde yüksek hassasiyet sağlar. Simülasyon ortamlarındaki binlerce komut dosyası, araç çıkmaz karmaşık ortamlara hızla uyum sağlayabilir. GNSS erişiminin sınırlı veya kesintiye uğradığı bölgelerde bile, sensörün ve dahili konumlandırma sistemlerinin birleşmesi ile kesintisiz bir görev gerçekleştirebilir.

Digitest platformunun entegrasyon altyapısı ile araç, farklı etkinlik senaryolarına kolayca uyarlanabilir. Bu nedenle, silahlı keşif ve gözetim (mesafe kontrollü silah sisteminin entegrasyonu), mühimmatın lojistik desteği / taşınması, dronların taşıyıcısı ve arazi kontrol platformu, sınır güvenliği faaliyetleri yapmak mümkündür.

Platform, dron sistemleriyle entegre çalışmak üzere tasarlanmıştır. Swarm için hazır mimarlık sayesinde, çok yönlü koordinasyon yerden diğerine sağlanabilir. Örgü iletişim altyapısı, ağa dayalı faaliyetlerin yönetimi, verilerin paylaşımı ve aralığın genişletilmesi mümkündür.

Bu araçta ne asker ne de sürücü 3 var

Düşük üretim ve bakım maliyetlerini yüksek görevle birleştiren bu sistem, Türkiye savunma sektöründe yenilikçi, ölçeklenebilir ve stratejik platformun gelişimini geliştirme vizyonunu yansıtmaktadır.

Platformun fiziksel prototipi ilk kez IDEF 2025’e maruz kalacak. Fuarda, pilot olmayan bir karasal araç kavramı, birkaç yük tarafından desteklenmeyen ve kullanışlı ekipmanlar ziyaretçilerin önünde görünecektir.

Modern savaş alanının ihtiyaçlarına bir yanıt

AA’ya karşılık gelen Ras Alper Erdener Technology’nin üst yöneticisi, pilot içermeyen karasal araçların sadece teknolojik olarak yetkin değil, aynı zamanda fiyat açısından da erişilebilir, kullanımı kolay ve gerektiğinde tüketilmesi gerektiğini söyledi.

Bu araçta ne asker ne de sürücü 3 var

Erdener dedi ki:

“Bu platformu tasarladığımızda, bu bakış açısından hareket ettik, operasyonel verimliliği en üst düzeye çıkaran ancak maliyet/etki dengesini gözlemleyen bir çözüm sunduk. Modern savaş alanı bunu gerektirir. Bu ihtiyaca en iyi şekilde cevap verecek bir birlik yarattık.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu