İstanbul Pazarlama Zirvesi’nin ilk gününü geride bıraktık!
Yedinci yılında dokuzuncu kez kapılarını açmaya hazırlanan İstanbul Pazarlama Zirvesi’nin ilk günü, katılımcıların yoğun ilgisiyle sona erdi. 3 gün sürecek olan etkinliğin açılış günü; TSKB İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Direktörü Melis Sökmen, UNICEF Özel Sektör Kaynak Geliştirme Ortaklıkları İletişim Uzmanı Gülcem Bayer Deniz, MediaMarkt Pazarlama ve Medya İletişimi Başkanı Banu Yolcu, Serkan Tavşanoğlu gibi birçok önemli isim sahneye çıktı. , META Ajansları ve EasyCep Ekosistem Ortaklıkları Başkanı.
“Türk şirketleri 2024 yılında sürdürülebilirlik konusunda büyük yol kat etti”
İstanbul Pazarlama Zirvesi’nin açılışında konuşan İstanbul Pazarlama Grubu Kurucusu Batuhan Çevik, bu yıl üç odak noktasının olduğunu söyledi: sürdürülebilir başarı, gençlik ve marka işbirlikleri. Etkinliğin açılış oturumunda TSKB İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim Direktörü Melis Sökmen sahnedeydi. Türk şirketlerinin 2024 yılında sürdürülebilirlik alanında büyük yol kat ettiğini ancak daha kat edecek çok yol olduğunu söyledi. Dünyanın dönüştüğünü belirten Sökmen, şöyle konuştu: “Bu dönüşüm sürecinde yeni fırsatlar yaratabiliriz. Bu yüzden yaratıcı ve öngörülebilir olmamız gerekiyor.” dedi.
İstanbul Pazarlama Zirvesi katılımcılarıyla buluşan konuşmacılar arasında yer alan bir diğer isim ise MediaMarkt pazarlama iletişimi ve medya grup başkanı Banu Yolcu oldu. MediaMarkt’ın son yıllarda olumlu bir ivme yakalayarak tüm markalara örnek teşkil ettiğini vurgulayan Yolcu, şöyle konuştu: “Güçlü yönlerimizin yanı sıra eksiklerimiz de var. İki yıl önce bu boşluklardan birini fark ettik. MediaMarkt olarak gençlerle yakın iletişim kuramadığımızı fark ettik. Nasıl gelişebileceğimizi planladık, bu noktada üniversite etkinliklerinde ve toplantılarında gençlerle buluştuk, onları dinledik, eksiklerimizi tespit ettik ve Gencimm platformunu oluşturduk. “Üniversite temsilcilerinin yer alacağı bu projeyle gençlere çeşitli faydalar sağlayacağız.” dedi.
EasyCep CMO’su Samet Ensar Sarı, İstanbul Pazarlama Zirvesi’nin “Sosyal Medya Dışarı Yapay Medya Giriş” oturumunda konuşmacı olarak yer aldı. 2009 yılında Türkiye’de markaların sosyal medyaya girmesi için toplantılar düzenlediğini belirten Sarı, sosyal medyanın hem reklam hem pazarlama yönünden geliştiğini, bunu kavrayan markaların günümüz dünyasında başarılı işlere imza attığını söyledi.
“Mesajlarına yanıt alabilen tüketicilerin marka sadakatleri artıyor.”
İstanbul Pazarlama Zirvesi’nin ilk gününde sahneye çıkan isimler arasında Meta Ajans ve Ekosistem Ortaklıkları Başkanı Serkan Tavşanoğlu da yer aldı. Türkiye’nin hem Instagram kullanımında hem de Instagram mesajlaşma özelliklerinde önde gelen ülkelerden biri olduğunu vurgulayan Tavşanoğlu, şöyle konuştu: “Meta platformlarında markalar ve kişiler arasında her gün 600 milyon konuşma gerçekleşiyor. Türkiye’de bu platformlar arasında Instagram öne çıksa da araştırmalar, mesajlarına yanıt almayı başaran tüketicilerin marka sadakatinin ciddi oranda arttığını gösteriyor.” dedi.
UNICEF özel sektör kaynak geliştirme iletişim ve ortaklıklar uzmanı Gülcem Bayer Deniz, bu yıl “Boşluklar” temasıyla düzenlenen İstanbul Pazarlama Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, markaların yarattıkları sosyal etkiyi aktarmaları gerektiğini söyledi. Firmaların çocuk hakları konusunda geliştirdiği markanın öncelikle çocuklar üzerindeki etkisi değerlendirilmelidir. Bir sivil toplum kuruluşuyla bu şekilde iş birliği yapabileceğinizi söyleyen Deniz, “Kendi gönüllü ekiplerinizi oluşturun ve etkinizi iyi bir şekilde iletin.” dedi.
Başta yapay zeka ve yaratıcılık olmak üzere iş dünyasındaki yeni trendlerin yarattığı boşluklara dikkat çeken yeni nesil pazarlama, dijital dünya, döngüsel ekonomi, cinsiyet eşitliği, üretken yapay zeka, enerji kaynaklarının dönüşümü gibi birçok konu ele alındı. İstanbul Pazarlama Zirvesi’nde düzenlenen panellerde konuşmacılar tarafından tartışılıyor. Zorlu PSM’de düzenlenen etkinlik, 18 ve 19 Aralık tarihlerinde ziyaretçilerini ağırlamaya devam edecek.
#ortaklık