Otomobil ve hafif ticari araç satışlarında düşüş yaşandı

Türkiye Otomotiv Pazarında Düşüş
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) son verilerine göre, Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç pazarında önemli bir azalma yaşandı. 2025 yılı Ocak-Şubat döneminde, toplam satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,2 oranında düşerek 159 bin 384 adet olarak kaydedildi.
Otomobil ve Hafif Ticari Araç Satışları
Bu dönemde otomobil satışları yüzde 9,8 azalarak 131 bin 965 adede gerilerken, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 30,4 oranında bir düşüşle 27 bin 419 adet seviyesine ulaştı. 2025 Şubat ayında ise otomobil ve hafif ticari araç satışları, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,4 azalarak 90 bin 730 adet oldu.
Pazar Segmentleri ve Tercihler
Otomobil pazarında, satışların %82,6’sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 74 bin 343 adetle %56,3’lük pay alırken, B segmenti otomobiller 34 bin 175 adetle %25,9 paya sahip oldu.
- SUV otomobiller: %58,6 pay (77 bin 344 adet)
- Sedan otomobiller: %24,6 pay (32 bin 481 adet)
- Hatchback otomobiller: %16,1 pay (21 bin 238 adet)
Motor Tipleri ve Emisyon Değerleri
Otomobil satışlarının motor tipine göre dağılımı ise şöyle: benzinli otomobiller %49,6 pay ile 65 bin 517 adet, hibrit otomobiller %28,7 pay ile 37 bin 864 adet, elektrikli otomobiller %12,7 pay ile 16 bin 698 adet ve dizel otomobiller %8,7 pay ile 11 bin 430 adet olarak gerçekleşti.
Hafif ticari araç pazarında ise en çok tercih edilen gövde tipi vanlar oldu. Van gövde tipi %73,5 payla 20 bin 158 adet satışla lider konumda. Kamyonet gövde tipi ise %12,9 pay ve 3 bin 544 adetle ikinci sırada yer aldı.
Bu veriler ışığında, otomotiv sektörü ile ilgili daha fazla bilgi için gundemnet.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.



